Onsdag och torsdag

Dagen börjar med en liten solstråle vid namn Alice som är uppe med tuppen och klättrar på oss i sängen. 
Efter frukost besöker Andreas läkaren på vc som ger fortsatta restriktioner om att Andreas inte ska röra armen. Vi beslutar att jag måste vara hemma och ta hand om Alice några dagar till. Saknar mina rutiner och att träna. Känner mig väldigt besvärlig som måste meddela min chef att jag blir hemma ett tag till. Hoppas att jag har nått jobb att återvända till. Samtidigt passar jag på att njuta av tiden med Alice och hennes utveckling som spurtar just nu språkligt. Det kommer nya ord och uttryck varje dag. Nya ord just nu är till exempel kaka, nisse,mamma är där , dudu, moffa,borta mm samtidigt är hon väldigt känslig och lite mammig och papppig just nu. 
Efter lunch gick vi på sjukgymnastjakt och det visade sig vara långa väntetider. 
Vi slank in på lindex och köpte barnkläder till pluttis och därefter blev det Hämtkaffe från Thelins med varsin go'bit till. 
Hemma blev det lek och bus och spaghetti och köttfärssås till middag. Alice fick bada och när hon somnat satt vi uppe och tittade på welcome to Sweden avsnitt -sjukt bra serie ! 

Idag blev det  inte mycket gjort på förmiddagen mer än att jag lyckades bränna 700kr på ica för bara dagens mat å så blöjor. Visserligen blev det lite över. Till lunch blev det potatis, nötfärsbiffar och sås å grönsaker  och till middag blev det kyckling fajitas. 
Efter lunch ringde det på dörren och det var grannen som kom med en tripptrapptrull-stol med bygel som vi glädjeligen tog emot.  Därefter gick vi upp i skogen på en liten promenad och sen ner på trädgården för lite bus. Jag fick skrapa bort lite hundskit från Alice sko innan vi gick in. Hemma gjorde jag och Alice chokladbollar.. fast hon smakade mest på smeten. Tokfian somnade prick klockan sju och jag hann inte lägga ner henne i sängen innan hon hade somnat! Trött tjej!
Nu är den här morsan trött och om jag får komma upp ur soffan för den kelsjuka katten så tänkte jag gå å knoppa in nu ja !



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kickzon.blogg.se

Välkommen in i en lite annorlunda mix av mammaliv, motorcross/enduro och vardagspussel! Vi försöker knyta ihop ett liv där vi förverkligar våra drömmar samtidigt som vi är föräldrar. Vi värderar tid tillsammans, hoppar över förskola så långt det går och bara njuter av småbarnsåren som snabbt är förbi. Här hoppas jag kunna sprida inspiration att våga testa nya saker, våga gå mot strömmen och följa sina drömmar! Om jag kan, kan du! Dream big, follow your <3

RSS 2.0